Tvorba

Jana ve své umělecké práci tvoří sóla i multimediální představení ve spolupráci s umělci z různých oborů, zabývá se site specific a zapojením místních komunit do uměleckého procesu. Momentálně také vyvíjí projekty spojující digitální technologie, projekci a tanec.

Tanec&TechnologieTanec&Živá hudbaSite Specific

Nejnovější představení (2017 – 2016)

Similarities

Site Specific Networked Performance / Real-Time-Made Film
spojující umělce v Kodani, Miami, Barceloně a Praze.

Čtyři kamery zachycují umělce, kteří jsou průvodci na cestě čtyřmi lokalitami. Divák je pozván, aby zažil prolnutí zdánlivě podobných míst a putoval ze světa malých detailů až do postupného odkrytí celých lokalit a jejich jedinečnosti.

Vše se odehrálo ve stejný moment za doprovodu živého hudebního doprovodu z Prahy. Audio a video ze všech lokalit bylo s minimálním zpožděním přenášeno do Kodaně, kde Ian Biscoe ihned mixoval, komponoval a promítal film místnímu publiku. Žádná post-produkce, pouze interakce v reálním čase 3. dubna 2017.

Credits

Longing for the Impossible for the Moment it is Real

Spolupráce na Networked Performance organizovaném Royal Danish Academy of Music V Kodani – první veřejné networked performance v Dánsku.

Longing for the Impossible obsahuje 5 současných hudebních skladeb, které jsou interpretovány hudebníky a tanečníky v Kodani, Barceloně a Londýně.

Jana Bitterová spolupracovala s tanečníky Marii Lykkemark Simonsen, Georgiou Kapodistriou, Indrekem Kornelem, Brunem Ramri, Irenou Garcíou and  Eliou Genis, aby společně vytvořili internetem propojenou choreografii, která následovala vizuální téma rotujících sfér vytvořené Studiem Biscoe (inspirované modelem atomu dánského fyzika Nielse Bohra).

Všichni účinkující, fyzicky se nacházejí na různých místech, se stali součástí jedné scény, kterou sledovali diváci.

Credits & Podrobný popis

Fantastické cesty Kryštofa Haranta

Instalace s tanečním představením na zdech hradu Pecka, která poeticky vypráví o cestě bývalého hradního pána a renesančního člověka Kryštofa Haranta.

V roce 1598/99 Harant absolvoval dvouroční poutní cestu, o které sepsal jedinečnou knihu Putování aneb cesta z Království českého do Benátek a odtud po moři do země Svaté, země judské a dále do Egypta vydané roku 1608. Instalace mimo jiné obsahovala animaci kreseb, kterými Kryštof Harant ilustroval svůj cestopis. V hudebním doprovodu se také objevila Harantova skladatelská tvorba, část pětihlasé mše Missa quinis vocibus super Dolorosi martir.

Uvedeno v červnu 2017 v rámci Festivalu Pecka.

Vizuální umění, Animace & Projection Mapping: Studio Biscoe
Choreografie, Tanec: Jana Bitterová

Foto: Hynek Kalista

Biscoe Bitterova Project

Výzkum inovativních přístupů
pro spolupráci tance a vizuálního umění
pomocí použití digitálních technologií

Jana Bitterová a Studio Biscoe (vizuální umění & technologie) se společným jménem “BBP” rozvíjejí postupy, jimiž se vizuální a taneční umělci dostávají do živého dialogu.  Vytvářejí prostředí, ve kterém gesta vizuálního umělce tvoří obrazy promítané na scénu a se kterými může tanečník komunikovat.

BBP používá technologie jako jsou např. pohybové senzory, projection-mapping a další. Umělci tak na sebe můžou reagovat v kontextu improvizovaného i strukturovaného představení.

Vycházejích z improvizace, BBP se zabývá tématem hranic, a to jak v konkrétních situacích, tak v abstraktnější rovině. BBP také spolupracuje s hudebníkem Oakem Matthiasem.

Video Biscoe Bitterova Project

Free Three

Jana je členem improvizačního tria Free Three spolu s tanečníkem Kuldipem Singh-Barmi a čelistou Oakem Matthiasem.

Free Three se zabývá improvizací jako formou uměleckého vyjádření. 

Pravidelně uvádí akce nazvané Practice number X, improvizované konverzace pohybu a zvuku. Pomocí naslouchání, vnímavosti a pohotových reakcí vzniká kompozice v reálném čase.

Dva tanečníci a hudebník přijímají výzvu být v režii přítomného okamžiku.

www.freethree.net

Video Free Three: Practice No. 21

Bridge to Everywhere: 234

Multimediální Networked představení používající nejnovější technologie a spojující tanec, živou i předem nahranou hudbu a projekci vizuálních obrazů.

Představení Bridge to Everywhere: 234 se stalo prvním v historii, které pomocí internetu spojilo v reálném čase tanečníky na Kubě a v USA. A to navzdory výzvě, kterou představovala kvůli politické situaci nedostupnost internetu na Kubě.

Představení zkoumá pouta mezi novým domovem imigrantů a zemí jejich původu a to, jaký vliv na ně mají technologie.
……………………………………………………………………………………
Producer, Visual Artist & Systems Engeneering: Ian Biscoe
Choreography & Artistic Adviser: Jana Bitterova
Performers: Miami dancers – Liony Garcia, Alejandro Ransoli, Samantha Pazos, Ivonne Batanero; Havana dancers – Rosario Cardenas Company (Claudia Lorena Rodríguez, Yanet Garau Rodríguez, Daniel Belcourt Valdés, Luis Angel Delgado Gómez)
Music: drummers – Dennys Papacho Savon, Eduardo Rodriguez, additional music by Nacional Electrónica and Andrew Yeomanson / Spam Allstars

Premiéra: 22. 3. 2016, New World Symphony, Miami

www.bridgetoeverywhere.com

Všechna představení (2017-2011)

Tanec Technologie
Similarities (2017)
Longing for the Impossible (2017)
Fantastické cesty Kryštofa Haranta (2017)
Biscoe Bitterova Project (2016)
Bridge to Everywhere: 234 (2016)

Tanec & Živá hudba / Poezie
Practice No. X (2016)
Coexistence (2015)
Spontánní tančená poezie (2015)

Site Specific & Komunitní projekty
Haptica magna (2015)

Framed Silence (2015)
3:1 for Changing Room (2014)
Quêteurs de gestes / Passeurs de corps (2013)
Pecka v pohybu (2013)
Oostenchorvis (2012)
Guerilla Dance (2011)

Nejnovější videa

Similarities
Longing for the Impossible
Biscoe Bitterova Project – Highlights “Digitalization”
Biscoe Bitterova Project “Analog Improvisation”
Free Three: Practice No. 21
Bridge To Everywhere: 234 – Highlights
Bridge To Everywhere: 234 – Opening Act “Connected/disconnected”