Opravdoví

Co všechno se děje v momentě, kdy sledujete toto představení? A ovlivňují se souběžné události navzájem?
Kdo je ve světě obývaném přítomnými, vzdálenými i virtuálními aktéry tím Opravdovým?  

Originální multimediální představení, které spojuje dění ve dvou městech do jednoho diváckého zážitku. Fúze současného tance, hudby a nejnovějších technologií přináší Networked Performance a poprvé uvádí tento žánr napříč českými regiony.

Autoři si kladou otázky: Jaký vztah si jako pozorovatel vytváříme k osobám přenášeným skrz média? Jak naše pozornost putuje od fyzicky přítomného dění k obrazovkám a projekčním plátnům a zpět? Kdo vytváří naši realitu a kolik ta má vrstev?

UVÁDÍME V 2019:
24. října v Ponec, Praha & K3, Olomouc
31. října v DIOD, Jihlava & Moving Station, Plzeň

Režie: MovementTouch – Jana Bitterová & Ian Biscoe
Choreografie: Jana Bitterová ve spolupráci s performery
Vizuální umění, scénografie a technologické řešení: Ian Biscoe
Hudba: George De Decker
Účinkují: Helena Šťávová Ratajová, Roman Zotov-Mikshin
Asistent pro technologie: Aleš Zemene
Produkce: MovementTouch
Premiéra: 26. září 2018, Uffo – Trutnov & Moving Station – Plzeň

Uvedení v roce 2019 za podpory: Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR, Městské divadlo Varnsdorf
Představení vzniklo za podpory: Město Trutnov, Královéhradecký kraj, Nadace Život umělce, Plzeňský kraj, Kinonekino – Město Planá, Moving Station Plzeň, Uffo – společenské centrum Trutnova

Foto: Michal Hančovský, Vít Štaif

Video OPRAVDOVÍ

A Short Journey into Folded Space

“Krátká cesta do složeného prostoru”, Networked Performance spojující tanečníky v Muzeu Současného umění (MACBA) v Barceloně a v International Convention Centre (ICC) v Birminghamu, UK. Vytvořeno pro zahájení konference Digifest v Birminghamu 12. března 2019.

Komentáře diváků / Twitter:
“This was incredible. A live dual dance performance between Birmingham and Barcelona. Amazing.”
(Tohle bylo neuvěřitelné. Živé dvojné představení mezi Birminghamem a Barcelonou. Úžasné.)

“Stunning and beautiful start to Digifest19 as dancers in Birmingham and Barcelona share the same stage across the Web.”
(Senzační a krásný začátek Digifestu 19, když tanečníci v Birminghamu a Barceloně sdíleli přes Web stejné jeviště.)

“This Jisc Digifest19 – digital innovation at its finest. Those dancers on the screen? They’re joining us (I believe) from Barcelona!!”
(Jisc Digifest19 – digitální inovace v tom nejkvalitnějším provedení. Tihle tanečníci na plátně? Přidávají se k nám (domnívám se) z Barcelony!!)

“Digifest19 folded space, brilliant innovative, collaborative performance, made the trip to Birmingham with it already.”
(Digifest19 Folded space (složený prostor), vynikající inovativní, kolaborativní představení, už dorazilo do Birminghamu.)

“Inspirational opening at Digifest19! Concept: Execution: Impact! Awesome!”
(Inspirativní zahájení Digifestu 19! Koncept: Provedení: Účinek! Super!)

Koncept, režie a produkce: Studio Biscoe
Choreografie a koprodukce: Jana Bitterová – MovementTouch
Koprodukce: Benjamin Goodway – Jisc
Původní hudba: Anthony Fiumara
Tanečníci: Erica Mulkern, Maitane Sarralde Ussia, Bruno Ramri, Laia Mora, Paula Carmona Jimenez, Margherita Bergamo
Vizuální umění, scénografie a technologie:  Studio Biscoe
Světla: Matthew Tyler
Barcelona: technická podpora – network: Maria Isabel Gandia Carriedo
Barcelona: technická podpora – audio visual: Pedro Lorente Adamuz, Fco Javier Iglesias, Gracia Alicia de Manuel Lozano
Birmingham: technická podpora – network: Anthony Ryan
Birmingham: technická podpora – audio visual: ICC
Hudební nahrávka: AMPA Saxophone Ensemble, dirigent: Andreas van Zoelen
Podpořili: JiscConsorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC);
Barcelona Museum of Contemporary Art (MACBA)Fundación Épica, BadalonaAcademy of Music & Performing Arts (AMPA), Tilburg; Associação Desportiva e Cultural da Raposeira

Similarities

Site Specific Networked Performance / Real-Time-Made Film
spojující umělce v Kodani, Miami, Barceloně a Praze.

Čtyři kamery zachycují umělce, kteří jsou průvodci na cestě čtyřmi lokalitami. Divák je pozván, aby zažil prolnutí zdánlivě podobných míst a putoval ze světa malých detailů až do postupného odkrytí celých lokalit a jejich jedinečnosti.

Vše se odehrálo ve stejný moment za doprovodu živého hudebního doprovodu z Prahy. Audio a video ze všech lokalit bylo s minimálním zpožděním přenášeno do Kodaně, kde Ian Biscoe ihned mixoval, komponoval a promítal film místnímu publiku. Žádná post-produkce, pouze interakce v reálním čase 3. dubna 2017.

Představení bylo součástí Network Performing Arts Production Workshop, Kodaň 2017.

CREDITS
Artistic Director & Choreography: Jana Bitterová
Live Editing & Stream Mixing Solutions: Studio Biscoe
Network Solutions: CESNET
Music: Unlimited Trio

Copenhagen – The Royal Danish Academy of Music
Performance/Choreography: Jana Bitterová
Camera: Sybilla Tuxen
Technical Team: Sven Ubik, Ian Biscoe, Thomas Solak

Miami – The New World Symphony
Performance/Choreography: Jocelyn Perez
Camera: David Marin
Technical Team: John Henry Dale, Justin Trieger

Barcelona – MACBA
Performance/Choreography: Rosa Sanchez – Konic Thtr
Visuals: Alain Baumann
Camera: Adolf Alcañiz
Network coordination: M. Isabel Gandia (CSUC)

Prague – National Technical Library
Music Performance: Unlimited Trio (Nikita Krein, Aliaksandr Yasinski, Ilya Blackwedge)
Camera: Vojtěch Votýpka
Prague video production: Pavel Pečiva
Technical Team: Sven Ubik, Jiří Navrátil, Martin Kolbe, Jakub Halák, Jiří Melnikov, Jiří Kubišta

Longing for the Impossible for the Moment it is Real

Spolupráce na Networked Performance organizovaném Royal Danish Academy of Music V Kodani – první veřejné networked performance v Dánsku.

Longing for the Impossible obsahuje 5 současných hudebních skladeb, které jsou interpretovány hudebníky a tanečníky v Kodani, Barceloně a Londýně.

Jana Bitterová spolupracovala s tanečníky Marii Lykkemark Simonsen, Georgiou Kapodistriou, Indrekem Kornelem, Brunem Ramri, Irenou Garcíou and  Eliou Genis, aby společně vytvořili internetem propojenou choreografii, která následovala vizuální téma rotujících sfér vytvořené Studiem Biscoe (inspirované modelem atomu dánského fyzika Nielse Bohra).

Všichni účinkující, fyzicky se nacházejí na různých místech, se stali součástí jedné scény, kterou sledovali diváci.

ČÁSTI:
Animal #1 –  composition by Esben Nordborg Møller for string quartet accompanied by 3 dancers (Bruno Ramri, Irene García and Elia Genis) in Barcelona.

Perfunctory – composition by Rob Durnin for string quartet and marimba, two vocalist (one in Copenhagen and one in London) and a dancer Indrek Kornel in Copenhagen.

Invisible Movement – composition by Anna Nikolova performed by Anna on Disklavier with dancer Marie Lykkemark Simonsen in Copenhagen.

Your clone continues to run for his life – composition by James Black for Carophone (a custom instrument) performed by James, a Harpist dueting in London, and two dancers (Irene García and  Elia Genis) in Barcelona.

The Taking After The Kiss – composition by Xavier Bonfil for Marimba and electronics with duet of dancers – Georgia Kapodistria in Copenhagen and Bruno Ramri in Barcelona.

CREDITS
Composers:
Esben Nordborg Møller, Xavier Bonfil, Anna Nikolova, James Black, Rob Durnin
Composer Coordination:
Niels Rosing-Schow
Musicians:
Kalle Hakosalo, Cecilie Emtoft, Martyna Kulpińska, Marcus Mukherjee, Daniel Sledzinski, Caitriona Finnegan, Anne-Kristine Skov Vognsen, Feargal MostynWilliams, Henriette Poos, Anna Nikolova, James Black, Xavier Bonfil
Dancers/Choreographers:
Marie Lykkemark Simonsen, Georgia Kapodistria, Indrek Kornel, Bruno Ramri, Irene García, Elia Genis
Producer:
Thomas Solak
Direction, dramaturgy, set design, 3D stream animation, projection, visual art and lighting:
Studio Biscoe
Networked Choreography/Artistic Adviser:
Jana Bitterova
Vocal Coordinators:
Ann Somerville, Eva Hess Thaysen
Networked Technical Partners:
Maria Isabel Gandia Carriedo, Tania Lisboa
Audio, Video & Network Engineering:
Jesper Andersen, Peter Barnow, Juan Bayona, Jonas Krossli, Javier Iglesias, Pedro Lorente, Toni Lucea, Weronika Wierzba, Casper Augustenborg
Supported by:
Royal Danish Academy of Music, Copenhagen; The Danish National School of Performing Arts, Copenhagen; MACBA, Barcelona; Institut del Teatre, Barcelona; Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona; CSUC, Barcelona; Royal College of Music, London; Studio Biscoe, UK; DeiC, Denmark

Fantastické cesty Kryštofa Haranta

Instalace s tanečním představením na zdech hradu Pecka, která poeticky vypráví o cestě bývalého hradního pána a renesančního člověka Kryštofa Haranta.

V roce 1598/99 Harant absolvoval dvouroční poutní cestu, o které sepsal jedinečnou knihu Putování aneb cesta z Království českého do Benátek a odtud po moři do země Svaté, země judské a dále do Egypta vydané roku 1608. Instalace mimo jiné obsahovala animaci kreseb, kterými Kryštof Harant ilustroval svůj cestopis. V hudebním doprovodu se také objevila Harantova skladatelská tvorba, část pětihlasé mše Missa quinis vocibus super Dolorosi martir.

Uvedeno v červnu 2017 v rámci Festivalu Pecka.

Vizuální umění, Animace & Projection Mapping: Studio Biscoe
Choreografie, Tanec: Jana Bitterová

Biscoe Bitterova Project

Výzkum inovativních přístupů
pro spolupráci tance a vizuálního umění
pomocí použití digitálních technologií

Jana Bitterová a Studio Biscoe (vizuální umění & technologie) se společným jménem “BBP” rozvíjejí postupy, jimiž se vizuální a taneční umělci dostávají do živého dialogu.  Vytvářejí prostředí, ve kterém gesta vizuálního umělce tvoří obrazy promítané na scénu a se kterými může tanečník komunikovat.

BBP používá technologie jako jsou např. pohybové senzory, projection-mapping a další. Umělci tak na sebe můžou reagovat v kontextu improvizovaného i strukturovaného představení.

Vycházejích z improvizace, BBP se zabývá tématem hranic, a to  jak v konkrétních situacích, tak v abstraktnější rovině. BBP také spolupracuje s hudebníkem Oakem Matthiasem.

Bridge to Everywhere: 234

Multimediální Networked představení používající nejnovější technologie a spojující tanec, živou i předem nahranou hudbu a projekci vizuálních obrazů.

Představení Bridge to Everywhere: 234 se stalo prvním v historii, které pomocí internetu spojilo v reálném čase tanečníky na Kubě a v USA. A to navzdory výzvě, kterou představovala kvůli politické situaci nedostupnost internetu na Kubě. Navíc přesně v den, kdy prezident Obama navštívil jako první americký prezident po 88 letech Kubu.

Představení zkoumá pouta mezi novým domovem imigrantů a zemí jejich původu a to, jaký vliv na ně mají technologie.
………………………………………………………………………………
Producer, Visual Artist & Systems Engeneering: Ian Biscoe
Choreography & Artistic Adviser: Jana Bitterova
Performers: Miami dancers – Liony Garcia, Alejandro Ransoli, Samantha Pazos, Ivonne Batanero; Havana dancers – Rosario Cardenas Company (Claudia Lorena Rodríguez, Yanet Garau Rodríguez, Daniel Belcourt Valdés, Luis Angel Delgado Gómez)
Music: drummers – Dennys Papacho Savon, Eduardo Rodriguez, additional music by Nacional Electrónica and Andrew Yeomanson / Spam Allstars

Premiéra: 22. 3. 2016, New World Symphony, Miami

www.bridgetoeverywhere.com

Videa

OPRAVDOVÍ (Trailer)
Similarities
Longing for the Impossible
Biscoe Bitterova Project – Highlights “Digitalization”
Biscoe Bitterova Project “Analog Improvisation”
Bridge To Everywhere: 234 – Highlights
Bridge To Everywhere: 234 – Opening Act “Connected/disconnected”